За сам крај 26. Фестивала нитратног филма одабран је чувени документарац „Човек са филмском камером“ (1929) Дзиге Вертова, који слика свакодневни живот на улицама Одесе, Кијева и Москве, а биће приказан 16. јуна у 21 сат у сали „Макавејев“.
Филм од 64 минута садржи кратке фрагменте, често само неколико кадрова, који из разних углова приказују ужурбаност савременог града: кретање саобраћаја и људи, рад радника у индустријским предузећима, културне манифестације, медицинске установе. Ти снимци су права енциклопедија камере и техника монтаже: нагнути углови, фотографија одраза, кружна фотографија, брзо снимање, комбиновање две или више слика у једном кадру…
То је вероватно најбољи светски документарац двадесетих година 20. века и ремек-дело Вертова, што је псеудоним легендарног совјетског редитеља, сценаристе и теоретичара филма Дениса Кауфмана, аутора кључних документарних и журналских сторија које су пратиле рађање и живот нове бољшевичке земље. Камерман је био његов брат Михаил Кауфман, а филм је монтирала Вертовљева супруга Јелисавета Свилова.
Како је писао професор Влада Петрић, филм „делује као оригиналан експеримент из монтажног периода неме кинематографије“, а „принцип ‘кино-око’ (тј, објектив који фиксира делиће стварности омогућујући монтажеру да склопи нову, ‘савршенију’ визију света) добио је у Вертовљевом филму дубоко идејно значење које имају и употребљени трикови (убрзано и успорено кретање светине по улицама Москве, располућивање класицистичке зграде Бољшог театра, нагомилавање вишеструких експозиција детаља машина и радника, скакање симбола револуције на место где су некада стајали религозни знаци)“.
Савремени руски филмолог и историчар филма Николај Изволов реконструисао је оригиналну верзију, откривши у државном архиву у Красногорску негатив немог филма са изворним натписима, као и музику компоновану за премијеру, по ауторизацији Вертова.
Пројекција у Југословенској кинотеци биће прва у свету после руске премијере дигиталне копије „Човека са филмском камером“.