Кинотека ће током априла приказати избор из опуса славног редитеља Џејмса Ајворија у циклусу Великани светског филма, као и директора фотографије Виториа Сторара, у оквиру пратећег програма Београдског месеца фотографије.

Филмове за програм Мој избор одабрао је креативни менаџер Њу момента Лазар Сакан. Биће одржан и пети по реду Фестивал фантастике – Повратак у биоскоп, са чак 20-ак остварења тог жанра, затим програми Филмско наслеђе: Србија, Немачка, Француска, Градови на филму: Лос Анђелес, као и стални програми Нема среда, Документарни четвртак…
Током дана празника за Ускрс, од 6. до 9. априла, неће бити пројекција.

У новом здању у Узун Мирковој улици 1. априла почиње циклус Градови на филму, а овога пута у центру пажње је Лос Анђелес. До 5. априла на програму су атрактивни наслови старије и релативно новије продукције као што су „Булевар сумрака“ Билија Вајлдера и „Сјај и беда Холивуда“ Џона Шлезингера, али и „Булевар звезда“ Дејвида Линча, „Џеки Браун“ Квентина Тарантина…
После Ускрса, на захтев публике, у програму Небојша Глоговац на бис биће репризирани филмови у којима је велики српски глумац остварио неке од својих најбољих улога: 10. априла „Клопка“ Срдана Голубовића и „Устав Републике Хрватске“ Рајка Грлића, а 11. априла „Хадерсфилд“ Ивана Живковића и „За краља и отаџбину“ Радоша Бајића.
Од 12. до 17. априла приказује се програм Филмско наслеђе: Србија, Немачка, Француска, који отварају „Скупљачи перја“ (1967) Александра Саше Петровића. Следе копродукциони филмови Француске и Немачке из 70-их и 80-их година „Невини људи прљавих руку“ Клода Шаброла, „Сванова љубав“ Фолкера Шлендорфа и други, као и Петровићев „Групни портрет с дамом“ – немачко француска копродукција (1977) са Роми Шнајдер у главној улози.
Исти програм одржава се од 16. до 18. априла и у Музеју кинотеке, где ће бити приказана два Петровићева филма снимљена у југословенско-француској копродукцији – „Сеобе“ и „Биће скоро пропаст света“, затим немачко-француска копродукција „Лимени добош“ Фолкера Шлендорфа, као и француско-немачка „Церемонија“ Клода Шаброла…
За 21. април у новој згради најављен је почетак програма Дани Алжира.

На две специјалне пројекције 24. априла у Свечаној сали биће приказана дигитално рестаурирана копија култног домаћег филма „Маратонци трче почасни круг“, по сценарију Душана Ковачевића у режији Слободана Шијана. То је већ четврти рестаурирани филм у оквиру пројекта Vip Кинотека.
Стални циклус Великани светског филма овога пута посвећен је редитељу Џејмсу Ајворију, од 27. до 30. априла. Избор обухвата његове америчке и британске филмове које је снимао у дугом периоду од „Шекспирвале“ из 1965. до „Преболети Пикаса“ из 1996. године, а ту је и незаобилазна „Соба са погледом“ из 1985. године. Посебна посластица на крају биће нови филм, премијерно приказан на недавном Фесту, „Скривена љубав“, за који је Џејмс Ајвори написао сценарио, а редитељ је Лука Гуадањино.
У дневним терминима у новој згради Кинотеке моћи ће поново да се виде филмови из ранијих програма Градови на филму – Берлин, Париз, Њујорк. Приказиваће се „Трчи Лола, трчи“ Тома Тиквера, „Збогом, Лењину!“ Волфганга Бекера, „До последњег даха“ Жан-Лик Годара, „Жил и Џим“ Франсоа Трифоа, „Њујорк, Њујорк“ Мартина Скорсезеа, „Ратници подземља“ Волтера Хила…
У Музеју кинотеке у Косовској 1. априла одржава се Витез фест, а на програму су „Први витез“ Џерија Цукера, „Фанфан Лала“ Жерара Кравчика и „Конан 2“ Ричарда Флајшера.
Стални програм Нема среда овога пута има термин 4. априла. У фокусу је немачка глумица Луиза Брукс. Видећемо њене роле у филмовима Георга Вилхелма Пабста с краја 20-их година прошлог века „Пандорина кутија/ Лулу“ и „Дневник изгубљене“, као и у копродукционом филму „Награда за лепоту/ Мис Европе“ (1930) Аугуста Ђенинаја.
Програм Документарни четвртак 5. априла наставља циклус Српски документарни филм у Краљевини Југославији VII. Биће приказано више остварења у продукцији Артистик филма из 30-их, закључно са 1941. годином. Међу њима су „Голгота Србије“ у режији Станислава Кракова,“ Југословенски потпури – 1“ Мике Габаја, „Дубровник – Град Светог Влаха“ Макса Калмића.
Од 10. до 12. априла на програму је Београдски филмоплов 1944-1963, избор наслова са биоскопског репертоара из првих послератних деценија, који је сачинио Слободан Аранђеловић на основу своје књиге на ту тему. Тако ће и нова публика моћи да види данас мање познате филмове „Смоки“ Луиса Кинга, „Силом милионер“ Жана Жионоа, „Шпијун“ Расела Рауса…

Листу за програм Мој избор, који се приказује од 13. до 15. априла, саставио је креативни менаџер агенције Њу момент Лазар Сакан. Бирајући остварења и ауторе специфичне поетике, углавном из 90-их година, Сакан препоручује „Фарго“ Џоела и Итана Коена, „Ноћ на земљи“ Џима Џармуша, али и „Лет изнад кукавичијег гнезда“ Милоша Формана, а од домаће продукције омнибус „Како је пропао рокенрол“, који потписују Горан Гајић, Зоран Пезо и Владимир Славица.

Фестивал фантастике – Повратак у биоскоп 5 одржава се од 20. до 26. априла. Љубитеље овог жанра очекују „Соларис“ Стивена Содерберга, „Одисеја у свемиру 2001“ Стенлија Кјубрика и „Одисеја у свемиру 2010“ Питера Хајмса, као и анимирани „Пет легенди“ Питера Ремзија, „Принцеза Мононоке“ Хајао Мијазакија. У разноврсном програму су и „Опасан проналазак“ Карела Земана, „Врана“ Алекса Пројаса, „Зора живих мртваца“ Џорџа Ромера…
Поред пројекција, првог дана биће отворена изложба плаката, а током фестивала у плану су две трибине: Артур Кларк и Чудесни свет Хајао Мијазакија.

Од 27. до 30. априла, у оквиру Београдског месеца фотографије, следи програм у целости посвећен чувеном италијанском директору фотографије Виториу Сторару, који је највише сарађивао са Бернардом Бертолучијем, па ће бити приказани „XX век“, „Последњи кинески цар“, „Последњи танго у Паризу“ и „Чај у Сахари“. Из богатог опуса Стораре одабрани су и „Апокалипса данас“ Френсиса Форда Кополе, „Црни дани за стрелца“ Луиђија Бацонија и „Црвени“ Ворена Битија.
Током месеца у програму Сећање на… на репертоару Музеја кинотеке су филмови недавно преминулих уметника – редитеља Фолка Квилићија и Луиса Гилберта, композитора Доминика Фронтијера и Џона Мориса и глумца Олега Табакова.