Априлски програм Кинотеке обележиће ретроспектива Џона Форда у циклусу Великани светског филма и програм са десет дигитално рестаурираних српских филмова у пројекту Vip Кинотека.
За програм Мој избор овог месеца листу је саставио хрватски редитељ и сценариста Предраг Личина. Нема среда посвећена је совјетској кинематографији, а Документарни четвртак италијанским и хрватским филмским журналима из доба Другог светског рата. Кинотека ће бити домаћин програма Београд-Холивуд, који обухвата и изложбу Слободана Шијана, затим Дана румунског филма, као и документарног програма поводом 20 година од НАТО бомбардовања.
У дане Ускршњег празника, од 26. до 28. Априла, неће бити пројекција.
У новом здању Кинотеке 3. априла отвара се изложба Слободана Шијана која ће представити његове радове „Вртоглавица, фото-секвенце“ (1998–99) и „Видео фасцикла: Трагом Хичкока“ (2005). Затим ће бити приказан филм Алфреда Хичкока „Вртоглавица“ (1958). Тиме започиње програм Београд-Холивуд, који се наредних дана наставља у Музеју Кинотеке, а приредио га је Грег Де Кјур поводом стогодишњице дипломатских односа Србије и Сједињених Америчких Држава.
Чувена француска књижевница и филмска ауторка Маргерит Дира рођена је 4. априла 1914. године. У Кинотеци ће 4. и 5. априла бити одржане четири пројекције филма „Сећање на бол Маргерит Дира“, који је по њеном роману режирао Емануел Финкиел (2017).
У оквиру пројекта Vip Кинотека поново ће бити приказано свих десет дигитално рестаурисаних копија домаћих филмова, 6. и 7. и затим од 23. до 25. априла. Циклус отвара „Ко то тамо пева“ (1980) Слободана Шијана. Следе „Кад будем мртав и бео“ (1967) Живојина Павловића, „Специјално васпитање“ (1977) Горана Марковића…
Војно-филмски центар Застава филм, у сарадњи са Кинотеком, приредиће 8. и 15. априла програм Да се не заборави – 20 година од НАТО агресије на СРЈ, са документарним филмовима „Миленијумска грешка“ Александра Кајевића, „No coment“ Драгана Станића и другим. Улаз на пројекције је бесплатан.
Од 10. до 14. априла Кинотека ће бити домаћин ревије Дани румунског филма.
Кинотека је и један од домаћина манифестације Београдски месец фотографије, па ће 19. априла у здању у Узун Мирковој улици бити отворена изложба фотографија Душана Д. Аранђеловића „Између два света“.
Исте вечери почиње Витез фест пројекцијом филма Брајана Хелгеланда „Прича о витезу“ (2001), у којем је насловну улогу играо Хит Леџер. Наредних вечери публика ће моћи да види и Ерола Флина као главног јунака у филму „Робин Худ“ (1938) Мајкла Кертиза и Вилијама Киглија, Тома Круза у „Последњем самурају“ (2003) Едвард Звика…
Последња два дана априла резервисана су за програм филмова Бруна Ганца, једног од најистакнутијих глумаца немачког говорног подручја, који је недавно преминуо. Биће приказани његови филмови „Пријатељ из Америке“ (1977) у режији Вима Вендерса, „Хитлер – последњи дани“ (2004) Оливера Хиршбигела и други.
Музеј Кинотеке 1. и 2. априла наставља циклус Црни филм на тему успона афроамеричких филмских стваралаца. На програму је шест филмова међу којима су „Мандинго“ (1975) Ричарда Флајшера, „Црни караван“ (1972) Сиднија Поатјеа, „Душа црног Чарлија“ (1973) Лерија Џ. Спанглера.
Програм Београд-Холивид од 3. до 7. априла окупља филмове уметника који су припадали обема културама – Србије и САД-а, као што су редитељ Славко Воркапић с филмом „Ханка“ (1955), писац Стив Тешић, сценариста „Четири мангупа“ (1979) у режији Питера Јејтса, редитељ Питер Богданович – „Последња биоскопска представа“ (1971), глумац Карл Малден – „На доковима Њујорка“ (1954) Елије Казана и други.
Циклус Великани светског филма овог месеца посвећен је редитељу Џону Форду. Из обимног опуса једног од највећих редитеља свих времена, прослављеног аутора вестерна и добитника четири Оскара за режију, одабрано је 15 играних филмова који ће бити приказани од 10. до 14. априла. Ту су „Поштанска кочија“ (1939), „Како је била зелена моја долина“ (1941), „Рио Гранде“ (1950), „Тихи човек“ (1952) и други у којима је најчешће главну улогу играо Џон Вејн, све до „Јесени Чејена“ (1964), са Карлом Малденом и Ричардом Видмарком.
Програм Шок коридор представља: Ден Кертис приказаће 15. и 16. априла шест филмова које је амерички редитељ, сценариста и продуцент Кертис снимио током 70-их година у жанру хорора, мистерије, фантастике, као што су „Кућа мрачних сенки“, „Трилогија терора“, „Кућа мртвих душа“.
Термин за Нему среду је 17. април, а на репертоару су три филма совјетске продукције из 20-их година 20. века – „Ђавољи точак“, „Шињел“ и „Нови Вавилон“, чију режију заједно потписују Григориј Козинцев и Леонид Трауберг.
Документарни четвртак 18. априла доноси избор из журналских сторија из времена Другог светског рата, које су продуцирали италијански Луче дневник, као и Равнатељство за филм НДХ. То ће бити ретка прилика да се виде журнали „Хрватска у ријечи и слици 1941-1943“ или „Хрватски сликописни тједник 1943-1945“.
Од 19. до 22. априла на програму је Мој избор, који је саставио хрватски редитељ и сценариста Предраг Личина, аутор зомби комедије „Последњи Србин у Хрватској“. На његовој листи жанровских филмова америчко-британске продукције које највише воли су „Рио Браво“ (1959) Хауарда Хокса, „Напад на полицијску станицу“ (1976) Џона Карпентера, „Роки Хорор Шоу“ (1975) Џима Шармана, „Осми путник“ (1979) Ридлија Скота, „Плачљивко“ (1990) Џона Вотерса…
У Музеју Кинотеке 23. априла биће представљена нова књига Владимира Буњца (1928-1999), књижевника, новинара, филмског критичара и некадашњег уредника Другог програма Радио Београда – „Сведок судбине“ и приказан његов документарно-играни филм „Како се калио челик – улажење у комунизам“.
Програм Београдски филмоплов 1944-1963 наставља се 24. и 25. априла нудећи данашњој публици увид у репертоар београдских биоскопа из првих година након Другог светског рата. Међу одабраним насловима су италијански „Мој син професор“ (1946) Рената Кастеланија, мађарски „Још живе!“ (1954) Золтана Фабрија, француски „Кавез за славује“ (1945) Жана Древила…
Стални прогам Сећање на…у више термина током месеца приказује филмове недавно преминулих уметника. Овога пута то су глумци Лук Пери и Жан Мајкл Винсент, композитори Жак Лусије и Вјачеслав Овчињиков, редитељи Вацлав Ворличек, Џуња Сатоу, Лари Коен и Клод Горет.