| МЕСЕЧНИ ПРОГРАМ >

Југословенска кинотека
  • О НАМА
    • ИНФОРМАТОР О РАДУ
    • РУКОВОДСТВО
    • ДОКУМЕНТА
  • АРХИВ
    • АРХИВ ЈУГОСЛОВЕНСКЕ КИНОТЕКЕ
    • БИБЛИОТЕКА ЈУГОСЛОВЕНСКЕ КИНОТЕКЕ
  • РЕПЕРТОАР
    • УЗУН МИРКОВА 1
    • КОСОВСКА 11
  • АКТИВНОСТИ
    • ФЕСТИВАЛ НИТРАТНОГ ФИЛМА
    • ПРОЈЕКАТ THE FILM CORNER
    • ЈУГОСЛОВЕНСКА КИНОТЕКА НА EFG1914 ПРОЈЕКТУ
    • 100 СРПСКИХ ИГРАНИХ ФИЛМОВА (1911-1999)
  • АКТУЕЛНО
  • |
  • КОНТАКТ
  • О НАМА
    • ИНФОРМАТОР О РАДУ
    • РУКОВОДСТВО
    • ДОКУМЕНТА
  • АРХИВ
    • АРХИВ ЈУГОСЛОВЕНСКЕ КИНОТЕКЕ
    • БИБЛИОТЕКА ЈУГОСЛОВЕНСКЕ КИНОТЕКЕ
  • РЕПЕРТОАР
    • УЗУН МИРКОВА 1
    • КОСОВСКА 11
  • АКТИВНОСТИ
    • ФЕСТИВАЛ НИТРАТНОГ ФИЛМА
    • ПРОЈЕКАТ THE FILM CORNER
    • ЈУГОСЛОВЕНСКА КИНОТЕКА НА EFG1914 ПРОЈЕКТУ
    • 100 СРПСКИХ ИГРАНИХ ФИЛМОВА (1911-1999)
  • АКТУЕЛНО
  • |
  • КОНТАКТ

Четрнаести број часописа Кинотека

12/02/2018
Нови, 14. број часописа “Кинотека” бави се опусом Романа Поланског, берлинском фазом Дејвида Боувија, као и предстојећим Фестом, с посебним освртом на програмску целину Фест класик која се већ четврту годину заредом одржава у Југословенској кинотеци.

 

Едријен Броди и Роман Полански на снимању филма Пијаниста (The Pianist, 2002)

Ту су и интервјуи са европском звездом Венсаном Каселом и популарним хрватским глумцем Јанком Поповићем Воларићем, затим текстови о импресионизму на француском филму, о великој продуцентској кући Југословенски просветни филм из доба Краљевине Југославије, као и други прилози који прате разноврсне програме у салама Кинотеке.

Након уводне речи директора Кинотеке Југослава Пантелића, број отвара текст о Роману Поланском, чија се ретроспектива приказује овог месеца у циклусу Великани светског филма. Позоришни и филмски редитељ, глумац и сценариста Полански је на изузетан начин доказао потентност насловима које је публика заволела, а критика и новинари наградили номинацијама и Оскаром, пише Милица Рузић о аутору Розмарине бебе, Кинеске четврти, Пијанисте…

Следи интервју са хрватским глумцем Јанком Поповићем Воларићем, који је саставио листу за фебруарски програм Мој избор са филмовима који су му у разним фазама живота били на неки начин одређујући и, како је приметио у разговору са Зорицом Димитријевић, у већини њих осећа се атмосфера носталгије и меланхолије.

Уз програм Нема среда, овога пута посвећен Импресионизму на француском филму, Александар Саша Ердељановић пише о том стилу насталом почетком треће деценије 20. века, чије су карактеристике поетска сензибилност и атмосфера амбијента.

О српском документарном филму у Краљевини Југославији пише Божидар Марјановић, са фокусом на предузеће Југословенски просветни филм у којем су били окупљени најзначајнији домаћи ствараоци и које је реализовало богату и радо гледану документарну продукцију завидног квалитета.

Венсан Касел у филму Гоген (Gauguin – Voyage de Tahiti, 2017)

Сандра Перовић разговарала је са европском глумачком звездом, врло траженом и у Холивиду, Венсаном Каселом о његовом новом филму Гоген (Gauguin – Voyage de Tahiti, 2017), у режији Едуара Делика и томе како је ушао у лик славног француског сликара, о снимању на Тахитију, новим пројектима, о потреби да балансира између снимања филмова и живљења. Касел јој је поверио и свој мото: “Глума је лака. Најтежи део је прихватити да је лака”.

Поводом учешћа рестауриране верзије филма Кад будем мртав и бео на Берлиналу “Кинотека” преноси текст “Први и последњи српски рокенрол филм” Александра Д. Костића (1962-2017), објављен прошлог лета у магазину “Време”. У том изузетном и, како се нажалост испоставило, једном од својих последњих текстова Костић је оценио да Кад будем мртав и бео припада оним најмалобројнијим филмовима који опстају у свој својој изворној величини и снази заувек, упркос променама које потресају и редефинишу креативне области у којима су створени.

У програму Градови на филму: Берлин биће приказано Небо над Берлином, а рубрика Критика из прошлости преноси из “Политике” текст Милана Влајчића са фестивала у Кану 1987. године, са посебним освртом на то остварење које је Виму Вендерсу донело награду за режију, а гледаоце узбудило и очарало оригиналношћу, смелошћу идеја, прецизним и потресним обликовањем алегорије о животу једног града.

Роберт Фрип, Дејвид Боуви и Брајан Ино на снимању албума „Heroes”

У том граду 70-их година прошлог века стварао је и Дејвид Боуви. О његовој берлинској фази, коју је сам сматрао својим најкреативнијим периодом, пише Момчило Рајин под насловом Берлинска трилогија и оцењује да су албуми „Low”, „Heroes” и “Lodger” својим неочекиваним спојем рока, експерименталне музике, електронике, џеза и оријенталних утицаја учврстили Боувија на позицији једног од највећих уметника рок музике и широм отворили врата за даље експерименте.

Последњи, шести наставак фељтона Ноар и неоноар Ксеније Зеленовић, на основу књиге „Нео ноар филм” у издању Филмског центра Србије (2012), приближава прожимања постмодернизма и ноар жанра који је имао велики утицај на развој филмског израза уопште.

Неколико фотографија у овом броју најављује филмове предстојећег, 46. Феста, а рубрика Са полица библиотеке подсећа на почетке тог популарног фестивала уз помоћ књиге Милана Влајчића „Фест, одбројавање“, која је објављена 2002. уочи јубиларног, 30. Феста с поднасловом „Субјективна шетња кроз тридесетак година београдског фестивала“.

Неда Арнерић и Гојко Друловић у филму Вишња на Ташмајдану (1968)

Текст Фест класик најављује истоимену програмску целину 46. Феста, чије одабране наслове препоручује уметнички директор Феста Југослав Пантелић. И ове године Фест класик нуди много занимљивих наслова. Ту су у првом реду нека од остварења добитника награде Феста Београдски победник за изузетан допринос филмској уметности – мађарског редитеља Иштвана Саба и српске глумице Неде Арнерић. У Фест класик уврштен је филм Вишња на Ташмајдану у режији Столета Јанковића, тачно 50 година од настанка те романтичне драме у којој је заблистала Неда Арнерић у насловној улози. Подсетићемо се и неких великих успеха Иштвана Саба, као што су Састанак с Венером и Пуковник Редл, уочи којих ће бити приказана и два његова кратка филма, Концерт и Варијације на тему.

Слободан Аранђеловић пише о филмовима са послератног репертоара који се поново могу видети у циклусу Београдски филмоплов 1944-1963, а као најзанимљивији филм у фебруарском програму издваја египатску биографско-политичку драму Алжирка Џамила (1958), први снажан и уметнички беспрекорно конципиран политички филм најпознатијег и најбољег египатскиг редитеља Јусефа Шахина.

Програм Шок коридор представља: Гери Шерман повод је за текст Ненада Беквалца о том редитељу, Американцу јеврејског порекла рођеном у Чикагу 1945. године, који је каријеру почео радећи музичке спотове и рекламе, писао сценарија, а стицајем околности постао један од утицајнијих аутора у хорор жанру.

Стеван Јовичић у Архиву Југословенске кинотеке

Историчар филма и некадашњи дугогодишњи руководилац Архива кинотеке Стеван Јовичић преминуо је прошлог месеца. У рубрици Трагови на филму садашњи управник Архива Александар Ердељановић истиче да је Јовичић цео радни век провео на стручним пословима у Југословенској кинотеци и немерљиво допринео њеном развоју и афирмисању филмске архивистике као помоћне историјске науке.

У истој рубрици сарадници Кинотеке подсећају на стваралаштво недавно преминулих синеаста – редитеља Ћела Гредеа и Георгија Натансона, монтажера Томаса Станфорда и Џералда Гринберга, као и глумаца Пеги Каминс и Маријана Лабуде.

ЈУГОСЛОВЕНСКА КИНОТЕКА РЕПЕРТОАР ЧАСОПИС КИНОТЕКА
Previous StoryМој избор: Јанко Поповић Воларић
Next StoryОпроштај од великог глумца Небојше Глоговца

МЕСЕЧНИ ПРОГРАМ

image name

ЧАСОПИС КИНОТЕКА

image name

СТАЛНА ПОСТАВКА

image name

Актуелно

  • pAVLE pAVLOVIC
    Онлајн премијера рестаурираног филма „Павле Павловић“
  • nikola-stojanovic
    Преминуо редитељ Никола Стојановић
  • insta-najava-za-JAN-2021
    Кинотека у јануару: Хјустон, Боуви, репризе…
  • Vip Kinoteka maraton
    Новогодишњи дан уз култне филмске класике
  • Maja Gojkovic_Jugoslav Pantelic_Jugoslovenska kinoteka – featured
    Министарка културе посетила Кинотеку
  • XXII-NITRATNI-FESTVIVAL,-insta-post-03
    Почео 22. Фестивал нитратног филма

Ознаке

ACE EFG FIAF IN MEMORIAM THE FILM CORNER VIP КИНОТЕКА YU ФИЛМ ЈУГОСЛОВЕНСКА КИНОТЕКА ЗЛАТНИ ПЕЧАТ МОЈ ИЗБОР РЕПЕРТОАР СРПСКИ ФИЛМ ФЕСТ ФЕСТИВАЛ НИТРАТНОГ ФИЛМА ЧАСОПИС КИНОТЕКА

КИНОТЕКА НА ПРОЈЕКТУ EFG1914

image name

Партнери

image name

image name

image name

ПОДРШКА

image name

ПРОЈЕКЦИЈЕ

  • ПРОГРАМИ
  • САЛА МАКАВЕЈЕВ
  • МУЗЕЈ КИНОТЕКЕ
  • АКТУЕЛНО
  • ЧАСОПИС

О НАМА

  • ИСТОРИЈАТ
  • АРХИВ
  • БИБЛИОТЕКА
  • РУКОВОДСТВО
  • КОНТАКТ

СТАЛНИ ПАРТНЕРИ

image name

image name

image name

ЈУГОСЛОВЕНСКА КИНОТЕКА

Национални филмски архив Републике Србије. Стални члан и један од оснивача Међународне федерације филмских архива (FIAF). Југословенска кинотека је носилац статуса установе културе од националног значаја.
image name

Copyright © 2016 Југословенска кинотека