Редитељ Ив Боасе (Yves Boisset) и сценограф Миљен Крека Кљаковић овогодишњи су добитници Златног печата Југословенске кинотеке.
Плејади великих имена светске филмске уметности, добитника Златног печата Југословенске кинотеке, ове године се придружује и француски синеаста, редитељ Ив Боасе.
Господин Боасе није странац у Београду. Његови филмови су приказивани на ФЕСТ-у („Атентат“, „Стање редовно“, „Љубичасти такси“…), док је 1982.године вишемесечни рад у Београду крунисан филмом „Цена опасности“, у копродукцији са Авала филмом.
Каријеру је почео као филмски критичар и асистент познатим редитељима: Рене Клеману, Виторију де Сики, Жан Пјер Мелвилу.
Као самосталан аутор дебитује 1968. године филмом „Коплан спасава своју кожу“, акционим филмом у џемсбондовском маниру.
Као мислећи интелектуалац левичарског опредељења, своја најбоља дела смима током седамдесетих година. Заједничка црта свих филмова из овог периода је критика званичне политике („R.A.S“ – „Стање редовно“), стања у друштву („“Dupont lajoie“ – „Догађаји у ауто-кампу“) и раскринкавање заташканих афера („Le juge Fayard dit le Sheriff“ – „Судија звани шериф“).
У његовим филмовима глумили си неки од најзначајних француских и светских глумачких имена. Поменимо само Жан Луј Трентињана, Мишел Пиколија, Филипа Ноареа, Лина Вентуру, Фред Астера и Ли Марвина…а од дама Шарлоту Ремплинг, Ани Жирардо, Агостину Бели, Џин Сиберг…
Филмографија Ив Боасеа броји 20 играних филмова и 24 телевизијских пројеката. За своје филмове добитник је више међународних признања укључујући награде на фестивалима у Берлину и Карловим Варима.
Миљен Крека Кљаковић рођен је у Осијеку. Светски је познат и признат сценограф, који већ готово 40 година својим сценографијама даје значајан уметнички допринос многим домаћим и страним филмовима и ТВ серијама.
За свој рад је награђиван многобројним наградама међу којима су Златна Арена фестивала у Пули, филмска награда Цезар, Европска филмска награда за сценографију у филму „Деликатесна радња“…. Био је номинован и за престижну награду за ТВ стваралаштво ЕМИ, за сценографију ТВ филма „Распућин“.
У југословенској и српској кинематографији оставио је велики траг сценографијама у филмовима: „Специјално васпитање“, „Мирис пољског цвећа“, „Сок од шљива“, „Дом за вешање“, „Андерграунд“, „Варљиво лето ’68.“ и многим другим.