- Start: 13/06/2016 00:00
- End: 13/06/2016 00:00
Mlada Amerikanka Kejsi Kuk je duboko upletena u kinesku trgovinu opijumom, istovremeno održavajući labilni savez sa svojim rivalom Žilom Repinom. Kada usled pogrešne dojave o ishodu konjskih trka, koju prosledi i Repinu, oboje ostanu bez novca, ona odluči da mu se pridruži u istraživanju uzroka problema sa njihovim izvorom finansiranja. Očajni par putuje u gradić Hang Čo i tamo saznaje da je vlada poslala svoje agente koji su zaplenili veliku količinu opijuma, stvarajući tako usko grlo u snabdevanju. Kejsi, lažno se predstavljajući kao pisac, uspeva da prevari Artura Džarvisa, agenta na tajnom zadatku, ukravši iz njegove kancelarije poverljiva vladina dokumenta. U međuvremenu, Repin zajedno sa svojim partnerom, doktorom Lijem, čija je ćerka Rouz zaljubljena u Džarvisa, pokušava da regrutuje stanovnike okolnih mesta sa ciljem da napadne grad i otme zalihe opijuma.
* * *
Nedavno majstorski restaurisani film Zanesenost, “čarobnjaka crne poetike i bizarne imaginacije“ Toda Brauninga ne spada u prvu klasu njegovih ostvarenja iz nemog perioda, kakvi su Paklena trojka (1925), Nepoznati i London posle ponoći (oba iz 1927), ali se posle njegovog gledanja postavlja pitanje, a šta je druga klasa? Iako netipičan, bez uobičajenih elemenata strave i morbidnih zapleta po kojima su se proslavili Brauninga i njegov omiljeni glumac Lon Čejni, film Zanesenost je uzbudljiva, divlja i egzotična dalekoistočna pustolovina iz miljea trgovaca opijuma i njihove borbe za monopol u poslu. Osim poslednjih petnaest minuta sa napetom i dinamičnom, majstorski režiranom Brauningovom završnicom, ovo uzbudljivo delo se pamti i po odličnim rolama tada neobično popularne Prisile Din, velikog negativca Valasa Birija i predivne, egzotične Ane Mej Vong, u jednom od svojih prvih većih filmskih nastupa (debitovala je inače u Crvenom fenjeru, koji će takođe biti prikazan na ovogodišnjem festivalu).
__________
“Atmosfera Kine u filmu Zanesenost, koji je imao svoju premijeru u Kapitolu ove nedelje, izvedena je neuobičajeno dobro, iako se priča donekle naglo završava. Ipak, ostvarenje je interesantno i na momente veoma uzbudljivo.“
Bosley Crowther, “New York Times“ Film reviews, 15. avgust, 1923.