- Start: 09/06/2016 00:00
- End: 09/06/2016 00:00
Orig. naslov | Διαγωγή... μηδέν! |
---|---|
Osnovni podaci | (GR, 1949) 83' |
Uloge | Elli Lampeti, Lampros Konstantaras |
Režija | Giannis Filippou, Michalis Gaziadis |
Fotis je zaljubljen u Bilio, maturantkinju provincijske gimnazije kojoj se udvara. Platon Papadakis njen učitelj, takođe je voli ali je i kažnjava tako što je za vreme školskih odmora zadržava u učionici. Uz pomoć glasina direktorke škole Melpomeni, koja je zaljubljena u Platona, vest o ljubavi nastavnika i njegove učenice brzo se širi po malom mestu. Učitelj onda mora da se suoči sa Fotisom, direktorkom, kao i devojčinim ocem, inače predsednikom opštine, koji uspeva da se otarasi nevaljalog učitelja i da na njegovo mesto dovede novu učiteljicu. Ipak, Platon uspeva da se vrati u školu prerušen u novu učiteljicu kako bi oteo Bilio…
* * *
Velika grčka pozorišna i filmska zvezda (iako je nastupila u samo deset filmova) Eli Lambeti poznata je pre svega po snažnim rolama u delima međunarodno poznatog reditelja Mihaila Kakojanisa, Buđenje nedeljom (1953), Devojka u crnom (1956) i Poslednja laž (1958). Manje poznata komedija Nula iz vladanja u režiji pionira grčkog filma Mihalisa Gaziadisa je šarmantna i živahna priča kojom se Eli Lambeti i izgledom, i glumom približila najsuptilnijim tinejdžerkama u istoriji filma, Franciski Gal, Dini Darbin i Odri Hepbern. Nepretenciozno, puno obrta i neočekivanih situacija, ovo pitko delo je doživelo veliki bioskopski uspeh u vreme premijere, a i danas se rado gleda.
__________
“Nula iz vladanja prikazuje Lambeti u genijalnoj fazi njene karijere, u komičnoj priči o živahnoj učenici i njena dva obožavaoca – ribaru, njenoj pravoj ljubavi i njenom nesretnom učitelju koji se prerušava u ženu kako bi joj se približio, što rezultira praskavom komedijom. Veseli ton filma postoji još od najavne špice, na kojoj su karikature glavnih junaka i autora filma nacrtane u stilu crteža na školskoj tabli.“
Catherine A. Surowiec: “The Lumiere Project–The European Film Archives at the Crossroads“, 1996, str. 65