У новом здању Југословенске кинотеке свечано је почео Фестивал италијанског филма пројекцијом савремене драме ”Потпуни странци”, у присуству редитеља Паола Ђеновезеа и редитеља Роланда Равела, а претходно су отворене две изложбе – ликовних радова и модних креација аутора из Италије и Србије.
Italian Film Fashion Festival организује осми пут у свету, а други пут у Београду Културна асоцијација Excellence чија је уметничка директорка Габријела Карлучи истакла да је циљ те манифестације да се повежу уметници и културни посленици двеју земаља и да се договоре пројекти даље сарадње.
Карлучи је захвалила Кинотеци на гостопримству у предивном здању, а многобројну публику на отварању програма 16. септембра поздравили су и директор италијанског Института за културу Давиде Скалмани и управник Музеја Кинотеке Марјан Вујовић.
Филм Потпуни странци освојио је националну награду David di Donatelo за најбољи филм 2016. године, као и друга признања у Италији и свету, а београдска публика дала му је високе оцене на овогодишњем Фесту. Прича прати групу средовечних пријатеља који се на заједничкој вечери упусте у игру “отворених мобилних телефона”, што ће довести до многих изненађења и открити неке неугодне тајне.
Паоло Ђеновезе је у разговору са публиком након пројекције рекао да је идеја за овакву причу потекла од једног интервјуа славног Габријела Маркеса који је изјавио да сваки човек има три живота – јавни, приватни и тајни.
Желео сам да са Равелом и другим сценаристима направим филм о тајном животу свакога од нас. Мобилни телефони данас су као црне кутије за сваког појединца, откривају јако много о својим власницима. Ипак, није нам био циљ да раскринкавамно ликове из филма, него да покажемо колико се мало међусобно познајемо, испричао је Ђеновезе.
Како је додао, у почетку нико није хтео да се прихвати продукције, али су му сада, након великог успеха, отворена многа врата. Филм је коштао три милиона евра, што за Италију није много, а зарадио је 20 милиона и притом освојио критику и жирије, рекао је аутор.
Као свој следећи филм најавио је драму на тему морала и етике, која ће се бавити питањем шта сте све спремни да учините да бисте добили оно што желите.
У наредне три вечери у Кинотеци ће бити приказано осам италијанских филмова из 2016. Године и на крају Ђеновезеов филм из 2014. За све је крив Фројд.
Фестивал се наставља ревијом класика италијанског филма, са десет остварења међу којима су чувени филмови из 70-их година Мирис жене Дина Ризија и Ружни, прљави, зли Етореа Сколе.
Истовремено ће се у малој сали Кинотеке приказивати избор српских филмова које ће пратити италијански дистрибутери и представници телевизијских кућа.
На изложби савремене уметности “Confronti / Поређења” у фоајеу Кинотеке учествује троје уметника из Србије и троје из Италије. Представници српског тима: Милија Белић, Марко Гавриловић и Ивана Милев представљају три различите генерације, три различита естетичко-културна приступа. Италијански тим изложбе чине: Емануела Фјорели, Микаела Латанцио и Паоло Ради, којима је заједнички снажан однос са простором у ревносном трагању за материјом у трећој димензији.
Изложбу су приредили Алесија Карлино и Марко Гавриловић, а организована је у сарадњи са Глоријом Порчела из Galleria Ca’ d’Oro.