Међународна федерација филмских архива (ФИАФ) доделила је своју годишњу награду за 2019. легендарном француско-швајцарском синеасти Жан-Лик Годару. Награда је уручена 11. априла у Лозани, на свечаности у седишту Швајцарске кинотеке, током 75. годишњег конгреса ФИАФ-а.
Годар је посветио награду успомени на Iris Barry (1895-1969), првој кустоскињи Музеја модерне уметности (Museum of Modern Art Film Library) у Њујорку од 1935. године, која је била један од оснивача ФИАФ-а.
Од 2001. године, када је ФИАФ награду добио Мартин Скорсезе за изузетан допринос заштити филмске баштине, ФИАФ своје признање додељује личностима ван света филмске архивистике, чија су искуства и лична посвећеност филму у духу мисије ФИАФ-а. Међу добитницима, по одлуци Извршног комитета ФИАФ-а, били су и Ингмар Бергман, Мајк Ли, Хоу Хсиао-Хсиен, Питер Богданович, Ањес Варда, Жан Пјер и Лук Дарден, Кристофер Нолан, Апичатпонг Верасетхакул.
Жан-Лик Годар, рођен 1930. у Паризу, један је од водећих светских редитеља и један од последњих живих представника француског новог таласа. Током каријере експериментисао је са новим начинима причања приче и стварања филмова који су утицали на читав низ млађих генерација филмских уметника.
Директор Швајцарске кинотеке Фредерик Маире (некадашњи челник филмског фестивала у Локарну) истакао је на церемонији доделе награде да је Годарова креативност дубоко укорењена у његовом широком познавању филмске историје и у годинама које је провео као критичар у часопису Филмске свеске (Cahiers du Cinéma).
Како је навео Маире, Годар је духовни син Француске кинотека и њеног оснивача Анрија Ленглоа. Поред тога, увек је био заинтересован за филмске технологије, за развој камера и технике снимања.
Маире је подсетио да Годар има двојно држављанство и да је од средине 70-их година, живећи близу Лозане, обновио везе са Кинотеком Швајцарске и њеним директором Фредијем Буашеом. Неке од својих филмова током 80-их година снимио је уз помоћ те кинотеке и користећи материјале из њених фондова.
Годар је кроз свој рад увек испољавао велико интересовање и бригу за рад, мисију и циљеве филмских архива, а многа његова остварења односе се на историју филма или представљају омаж класицима седме уметности.