• Start: 12/06/2016 00:00
  • End: 12/06/2016 00:00

Orig. naslov Es gibt eine Frau, die dich niemals vergißt
Osnovni podaci (GE, 1930) 75'
Uloge Lil Dagover, Ivan Petrovich
Režija Leo Mittler
Jugoslovenska kinoteka, Uzun Mirkova 1

Svečana sala

12. jun 2016.
19:00
18. Festival nitratnog filma

Kroz zapaljive mitove

Pozorišna zvezda Tili Ferante, upušta se u vezu sa nepoznatim glumcem Georgom Melerom, koji je jako zaljubljen u nju. Vremenom, ona shvata da ne gaji iskrena ljubavna osećanja prema njemu i počinje da se tajno viđa sa grofom, svojim bivšim ljubavnikom. Nakon nekog vremena, Georg to saznaje i odlučuje se na očajnički korak. Tokom predstave, u kojoj oboje nastupaju, u sceni u kojoj Tili treba da puca na Georga, dešava se nesreća i Georg gine. Tili biva optužena za ubistvo za koje joj sleduje smrtna kazna. Na suđenju, u poslednjem momentu Georgova majka otkriva da je on zamenio lažne metke u pištolju sa pravom municijom...

* * *

Talentovani Leo Mitler je bljesnuo izvanrednom socijalnom dramom Deca ulice 1929. godine, jednim od vrhunskih nemačkih filmova s kraja nemog perioda. Njegov sledeći film bio je Žena postoji, nikada to ne zaboravi, strastvena melodrama sa fatalnim krajem i senzacionalističkim suđenjem. Decenijama izgubljen, ovaj film je pre dvadesetak godina pronađen u Kinoteci Brazila u Sao Paolu i restauriran od strane Kinoteke Bolonje. Izuzetno bioskopsko ostvarenje, pamti se po odličnoj Mitlerovoj režiji (nažalost, samo par godina kasnije, sa dolaskom nacista, kao Jevrejin morao je da emigrira u Veliku Britaniju gde mu se karijera ugasila posle nekoliko filmova), i sjajnom glumačkom ljubavnom paru koji su činili predivna, egzotična, tada velika zvezda Lil Dagover i legendarni “Srbin iz Budimpešte“ Svetislav Ivan Petrović, glumac u preko sto deset filmova, čija je saradnja sa Mitlerom bila obnovljena već iduće godine u Kralju Pariza, filmu snimljenom u više jezičkih verzija.

________

“Briljantna Mitlerova režija pretvara ovu tečnu, melodramsku priču o mladom čoveku opčinjenom glamuroznom glumicom u virtuozno filmsko delo visoke vizuelne vrednosti. Predivno snimljen od strane direktora fotografije Muca Grinbauma, Mitlerov film konstantno iznenađuje i oduševljava svojim eksperimentalnim okvirima, uglovima snimanja, pomoću kojih uspeva da uhvati vizuelna zaustavljanja, koristeći snimke praćenja, odraze ogledala, refleksije vode, kao i kadrove preko prozračnih zavesa.“

Catherine A. Surowiec: “The Lumiere Project“, European Film Archives at the Crossroads, 1996, str. 165  cineteca bologna