• Start: 16/06/2016 00:00, 5 More
  • End: 16/06/2016 00:00

  • Start: 17/06/2016 00:00
  • End: 17/06/2016 00:00

  • Start: 18/06/2016 00:00
  • End: 18/06/2016 00:00

  • Start: 19/06/2016 00:00
  • End: 19/06/2016 00:00

  • Start: 12/08/2016 00:00
  • End: 12/08/2016 00:00

  • Start: 05/02/2017 08:00
  • End: 05/02/2017 09:00

Ориг. наслов Vertigo
Подаци (САД, 1958)
Улоге Џејмс Стјуарт, Ким Новак
Режија Алфред Хичкок
Место Свечана сала, Узун Миркова 1
Датум 5. фебруар 2017.
Време 20:30
Програм Алфред Хичкок

Џона "Скотија" Фергусона (Џејмс Стјуарт), детектива из Сан Франциска, још увек прогоне сећања на трагедију кад је страдао полицајац који му је покушавао помоћи. Од тада се панично боји висине, те се повукао из службе. Дружи се са сликарком Миџ и покушава помоћи свом старом пријатељу Гевину чија супруга Мадлин (Ким Новак) често изгуби осећај за време, те зна сате провести у лутању градом или музеју, али ничега се не сећа. Гевин успева да наговори Џона да ју прати...

***

Ремек-дело Алфреда Хичкока, психолошки трилер из 1958, је по анкети коју је часопис Sight and Sound у издању Британског филмског института спровео 2012. године међу 862 филмска критичара, проглашена за најбољи филм свих времена.

Године 1958. између филмова Невино оптужен и Север-Северозапад, Алфред Хичкок снимио је Вртоглавицу, филм чији је живот пратила необична прича. Од почетних, углавном уздржаних и хладних рецензија, постепено је почела да нараста обимна литература, множили су се текстови, анализе и студије писаца најразличитијих профила, од обичних новинара и класичних филмских критичара до филозофа и мислилаца најтемељитије теоријске едукације. Током 1996. године започела је једна врста другог живота Вртоглавице. Тада је завршена комплетна компјутерска рестаурација филма, који је, у новом руху, доживео своју поновну премијеру и дистрибуцију у биоскопима широм Европе и Америке.
__________

"Вртоглавица је филм који носи посебне, можда највидљивије и најдубље уписе визуелног, сликовног и сликарског. Све мистериозно, енигматично, магично, хипнотичко и опсесивно у овом филму настаје примарно из његове сликовно/визуелне и музичке фактуре и синтаксе. Оно што заводи и омамљује у овом филму јесте његова визуелна опрема, конструкција и композиција кадрова и секвенци, монтажа сликовних фрагмената, ритмови кретања и протицања слика, енергија боја и светлости, упадљива доминација кривих и закривљених линија, цикличног, кружног и спиралног кретања."

Слободан Мијушковић, Alfred Hitchcock: Употреба сликарства