• Start: 18/09/2016 00:00, 3 More
  • End: 18/09/2016 00:00

  • Start: 09/07/2017 18:00
  • End: 09/07/2017 20:30

  • Start: 23/08/2017 20:30
  • End: 23/08/2017 23:30

  • Start: 13/09/2017 13:30
  • End: 13/09/2017 15:30

Наслов Morte a Venezia
Подаци (ИТ/ФР, 1971)
Улоге Дирк Богард, Ромоло Вали
Режија Лукино Висконти
Место Свечана сала, Узун Миркова 1
Датум 13. септембар 2017.
Време 13:30
Програм Варљиво филмско лето 2017

Композитор Густав фон Ашенбах (Дирк Богард) долази у Венецију одморити се од уметничких и личних неуроза. Град бива захваћен колером, а у таквом окружењу Ашенбах, све испуњенији чежњом за смрћу, покушава и да се носи са наклоношћу коју осећа ка привлачном адолесценту Тађу, који ту летује са породицом...

***

"Potvrda Viscontijeva zanimanja za njem. kulturu, film temeljne značajke Mannova predloška – odnos ljepote i etike, senzualnog i spiritualnog, umjetnosti i života, s kultiviranim umjetnikom zahvaćenim neumitnim fiz. rasapom nadograđuje apsorbiranjem referenci na G. Mahlera. Tako protagonist od književnika postaje skladatelj, prateća glazba koja često dominira (u pet sekvenci ukupnog trajanja oko 43 min, uz glazbu nema riječi ili se čuju tek pojedine sporadične, narativno beznačajne) preuzeta je iz 4. stavka (Adagietto) Mahlerove V. simfonije i 4. stavka III. simfonije, izrazitim primjerima čežnje za jedinstvom smirenosti i senzualnosti, a protagonistu, kao aluzivnoj figuri Mahlera i zagovorniku čiste duhovnosti, suprotstavljen je Alfred, kao alter-ego i zagovornik demonskog u umjetnosti (čime asocira na protagonista Mannova romana Doktor Faustus). Proglašavan (katkad derogatorno) ultimativnim umj. filmom, odlikuje se sugestivnom atmosferom Venecije fin-de-sièclea, u kojoj je sam ambijent metafora dekadencije zap. kulture, te dojmljivom likovnošću prigušenih boja, dok dulji kadrovi – zasnovani na razrađenim, polaganim vožnjama, panoramama i zumovima s nejasnim granicama subjektivnih i objektivnih vizura – pridonose ugođaju dvosmislenosti i isprepletenosti erotske žudnje i želje za smrću kao dominantnoj odrednici kasnih Viscontijevih filmova. U Cannesu je film nagrađen specijalnom nagradom povodom 25. godišnjice festivala."

B. Kragić, Filmski leksikon, Leksikografski zavod Miroslav Krleža, Zagreb, 2003