• Start: 04/02/2017 08:00, 1 More
  • End: 04/02/2017 09:00

  • Start: 04/07/2017 20:30
  • End: 04/07/2017 23:30

Наслов Rear Window
Подаци (САД, 1954)
Улоге Џејмс Стјуарт, Грејс Кели
Режија Алфред Хичкок
Место Свечана сала, Узун Миркова 1
Датум 4. јул 2017.
Време 20:30
Програм Варљиво филмско лето 2017

Л. Б. Џеф Џефриз (Џејмс Стјуарт) је познати фоторепортер кога је тражење ексклузивног угла за снимање на аутомобилским тркама, коштало тешког прелома ноге. Ненавикнут на мировање, присиљен је да ограничи свој до јуче неомеђени свет на простор који обухвата поглед са прозора и време између посета његове лепе девојке Лисе (Грејс Кели) и патроножне сестре Стеле (Телма Ритер). На сопствено чуђење, убрзо открива да и микрокосмос једног обичног градског дворишта скрива неизмерна узбуђења и страшне тајне. Посебно га узнемирују чудна дешавања у стану у коме с болесном женом живи трговачки путник Ларс Торволд. Да ли је постао сведок окрутног убиства, или је почео да виђа ствари које се нису догодиле?

***

"Jedan od najuspjelijih Hitchcockovih filmova, model detekcijskog filma, ujedno i specifični film. eksperiment kojega je djelomice iskušao već u filmu Čamac za spašavanje (1944) – veći dio radnje realiziran je igranofilm. imitacijom metode skrivene kamere, odn. prizori u susjedstvu ugl. su viđeni iz realne vizure fokalizatora zbivanja Jeffa. Njegova viđenja (subjektivni kadrovi) snimljena su iz njegove sobe, a to se ne odnosi tek ne nekoliko kadrova iz redateljske vizure u dramatičnim trenutcima. Takav red. postupak stvara dojam iznimne uvjerljivosti, a u funkciji je i stalnog rasta napetosti. Pozornost održavaju i postupno sve jasnije nazirane sudbine osoba viđenih u susjedstvu, u rasponu od smiješnih do konfliktnih i dramatičnih. U tom pogledu Hitchcock se usredotočuje ponajprije na emocionalne živote likova i rekonstruiranjem tog mozaika dobiva se, bilo ironijska, bilo kontemplativna, panorama tipičnih muško-ženskih odnosa, a uvid u njih sudjeluje u raspletu odnosa Jeffa i Lise pa se ovaj detekcijski film može tumačiti i kao svojevrstan ljubavni film. Osim inovativnosti stilskog postupka, film posredno problematizira i naratološka pitanja, naime sugerira prirodu i proces nastajanja film. priče, model tzv. nađene priče, kojoj je ekspozicija u dokumentaristički intoniranom traženju, da bi se izborom građe izlaganje usmjerilo na njezin najpoticajniji dio. Film je bio nominiran za 4 Oscara (režija, scenarij, kolor fotografija i zvuk)."

A. Peterlić, Filmski leksikon, Leksikografski zavod Miroslav Krleža, Zagreb, 2003