• Start: 15/06/2016 00:00
  • End: 15/06/2016 00:00

Orig. naslov Casanova
Osnovni podaci (FR, 1927) 158'
Uloge Ivan Mosjoukine, Diane Karenne
Režija Alexandre Volkoff
Jugoslovenska kinoteka, Uzun Mirkova 1

Svečana sala

15. jun 2016.
21:00
18. Festival nitratnog filma

Kroz zapaljive mitove

Venecija, 1760. godine. Mletačka republika je u velikoj krizi, a Đakomo Kazanova je simbol svog vremena, i dosledno svom idealu, tj. odsustvu ideala, vodi avanturistički život pun naslada. Kada ga Menuči optuži za veštičarenje, on se spasi tako što mu pokloni knjigu Solomona sa receptima za razne čarolije, koje vlasnika mogu da učine svemogućim. Kazanova napravi oproštajni bal za svoju voljenu Kortičelijevu, zbog koje izlazi na dvoboj sa grofom Orlovim. Nakon toga odlazi u Austriju, gde upoznaje groficu Mari, koja je njegova nova opsesija i za kojom odlazi čak u Rusiju. Tamo uspeva da razbesni caricu Katarinu Veliku. Tragajući za Mari, Kazanova stiže i u Veneciju u vreme karnevala, gde ga hapse, ali zahvaljujući maskama i prerušavanju, on uspe da pobegne u susret novim ljubavima…

* * *

Monumentalni super-spektakl sa međunarodnom ekipom iz Rusije, Francuske, Nemačke i Italije, Kazanova, verovatno je najambicioznije delo s kraja nemog filma, ne samo kuće Albatros (koju su osnovali ruski “beli“ emigranti), već i francuske kinematografije uopšte. Aleksandar Volkov, beskrajno intrigantni autor koji je snimao filmove od rodne carske i sovjetske Rusije, preko Francuske i Nemačke do Italije, (od više njegovih filmova sa Nitratnog festivala spomenimo samo Kuću tajni iz 1922. prikazanu 2005. godine), zajedno sa svojim omiljenim glumcem i vodećom zvezdom evropske kinematografije dvadesetih godina, Ivanom Možuhinom stvorio je Kazanovu, neopisivu razonodu, jednu od najvećih, najzabavnijih i najlepših produkcija kako u Francuskoj tako i u Evropi. Vrsna režija, sjajna gluma, živopisni kostimi, blještava scenografija, scene u boji, i sve to kroz fantastičnu restauraciju Francuske kinoteke sa specijalno napisanom muzikom nenadmašnog Žorža Delerija, dali su ovom filmu oreol besmrtnosti.

________

Kazanova nije bio biografski film, već istorijska fantazija, epska komedija zasnovana na stvarnoj istorijskoj bitangi, koja je iskoristila sve resurse fundusa kostima, spektakularna, čak i kada je izrugivala svoje sopstvene konvencije (npr. sjajni geg sa neverovatno dugačkim vozom Katarine Velike). Volkov, u svom najboljem izdanju, prevazišao je sebe, mešajući u sceni za scenom visoku komediju i farsu, neviđeni spektakl i prizemni dijalog, slikovite potere i nostalgična flertovanja.“

Lenny Borger: “Le Giornate del Cinema Muto“, Catalogo 2003  La Cinematheque Francaise