Постоји нека врста "црне рупе" у биографији славног холивудског редитеља Николаса Реја, у периоду између 1963. и 1967. године. После два неуспела пројекта изненада је, услед позива Ратка Дражевића, директора "Авала филма" из Београда, напустио своју младу супругу и ћерку и дошао у Југославију. Поред тога што је био талентован и генијалан редитељ, Реј је био и комуниста и зависник од дрога.
У то време радио је на пројекту Dr & His Devils (Доктор и његови ђаволи), заснованом на роману култног аутора Дилена Томаса. Док су у Сједињеним Државама његова породица, продуцент Семјуел Бронстон и глумац Чарлтон Хестон, једна од највећих глумачких звезда тог времена, организовали потрагу за њим и за ту потребу чак унајмили приватног детектива, у Србији је Реј био хваљен и заштићен, под недвосмисленим благословом председника Тита.
Али и у "рају" су проблеми почињали да се појављују. Реј је желео да сними ауторски филм, док су Дражевић и другови имали другачије идеје. Они су желели костимирани спектакл, који би промовисао "Авала филм" као Холивуд на Балкану и СФРЈ као земљу слобода, негде између Запада и гвоздене завесе...