• Start: 20/12/2016 19:00
  • End: 20/12/2016 21:00

Orig. naslov Girl in Gold Boots
Podaci (SAD, 1968) 94'
Uloge Džodi Danijels, Lesli Mekrej
Režija Ted V. Mikels
Mesto Sala "Dinko Tucaković", Kosovska 11
Datum 20. decembar 2016.
Vreme 19:00
Program Sećanje na… Ted V. Mikels

Mlada žena ostavlja svoj posao kao konobarica i putuje u Los Anđeles, gde teži da postane zvezda u glamuroznom svetu go-go plesa...

Sećanje na... Ted V. Mikels (1929-2016)

Ne želim da me svrstavaju u treš film autore. Nikada nisam voleo taj izraz, jer nisam smatrao da moji filmovi spadaju u tu kategoriju, čak ni oni koji su stvarno pogledali moje filmove, a većina onih koji su pisali o njima očigledno nisu.

Ted V. Mikels

Ted V. Mikels

Producent, reditelj, montažer, radio je većinu stvari u svojim ultra niskobudžetnim horor i eksploatacijskim filmovima i šezdesetih postao jedan od omiljenih kultnih autora, koji je sledio stope Heršel Gordon Luisa. Podario nam je niz krvavih šokera, naučno fantastičnih trilera, akcionih filmova i urnebesnih bisera kao što je The Doll Squad (1973) u kome igra Tura Satana, omiljena glumica Ras Mejera, a ujedno i film koji je uticao na autore Čarlijevih anđela, a Tarantinu je bio inspiracija za „odred smrtonosnih otrovnica“ u Ubiti Bila (2003). Koristio je bizarne zaplete, jeftine efekte i rasne glumice sa velikim grudima kao i Mejer. Glumci su uglavnom bili anonimusi, sem retkih izuzetaka koji su radili za siću. Skoro da se nije desilo da je radio sa nekom filmskom ekipom više od dva puta, uvek su bili novi, često se dešavalo da je upošljavao ljude koji nikada nisu radili na filmu.

Rođen kao Teodor Vinsent Mikačević u Sent Polu, otac mu je bio mesar, emigrant sa prostora bivše Jugoslavije a majka travarka iz Rumunije. Još kao tinejdžer je pravio predstave u kojima je svirao harmoniku, izvodio mađioničarske trikove, gutao vatru. Kad je rešio da snimi svoje nastupe naučio je osnove pravljenja filmova. Ubrzo je počeo da pravi sam filmske projekte gde je eksperimentisao sa stop moušn animacijom.

Ranih pedesetih se seli u Bend gde je radio kao reditelj u lokalnom pozorištu. U blizini grada su se snimali mnogi filmovi, pošto je bio vešt jahač dobio je posao kaskadera u Oregon Passage (1957), Tonka (1958) i Day of the Outlaw (1959). Na The Indian Fighter (1955) sa Kirk Daglasom je pokazao ekipi specijalnih efekata kako da zapaljene strele izgledaju što realističnije. Nije gubio vreme i počeo je da snima edukativne dokumetarce i kratke filmove. Kada je skupio pare sve je uložio u crno beli akciono avanturistički film Strike Me Deadly (1963) o rendžeru i njegovoj novoj mladi, koji postaju meta ubice. Vejn Rodžersu, Traper Džon iz TV serije Meš, se dopao film i pomogao mu je u finansiranju Dr. Sex (1964), o ludom psihoanalitičaru i dvoje njegovih kolega koji raspravljaju o najinteresantnijim slučajevima na kojima su radili. Nekoliko godina kasnije radili su zajedno i na The Astro-Zombies (1968) sa Džon Karadinom u ulozi naučnika koji leševe pretvara u humanoidne robote. Film je snimljen za 37 hiljada dolara a zaradio je oko tri miliona. Mikels nažalost nije video ni centa. Svi njegovi filmovi su pravljeni za neverovatno malo para. Za The Corpse Grinders (1971), film o fabrici, koja proizvodi hranu za kućne ljubimce a novi sastojak su ljudi, napravo je mašinu za mlevenje mesa od šperploča i oštrica od starih kosilica za travu za svega 38 dolara. Trebalo mu je oko godinu dana za svaki film da ga napravi. Snimanja su trajala kratko ali sve ostalo je trajalo po deset meseci i više, jer je uglavnom sve sam radio. Vodio je računa o svakom aspektu marketinga i pronalazio inovativne načine kako da privuče publiku. Pravio je sertifikate, koje su gledaoci potpisivali pre ulaska u salu, medicinske sestre su merile pritisak u holu, na mnogim lokacijama su stajale mašine za mlevenje mesa kao iz filma, ispred bioskopa su stajala ambulantna kola sa upaljenom rotacijom.

Sredinom osamdesetih se seli u Las Vegas, gde osniva produkcijsku kuću TVM Studios. Kako sam kaže, radio je na preko sto filmova, koje je sam producirao ali u mnogima ne stoji njegovo ime, jer ako ga nije režirao nema ni razloga da se pojavi na špici. Jedan od njih je Children Shouldn't Play with Dead Things (1972) Boba Klarka. Nikada se nije povukao iz industrije, radio je do same smrti, poslednji fim koji je režirao je Paranormal Extremes: Text Messages from the Dead (2015).

Nenad Bekvalac