Kamera prati individualnog protagonistu na šetnji kroz kroz Prag, dok njegovo krajnje subjektivno putovanje postaje fragmentirana vizuelizacija urbanih pejzaža...
__________
Projekcija sa nitratne trake
* * *
Bezrazložna šetnja, eksperimentalni poetski dokumentarac o jednom danu koji mladi čovek provodi u besciljnom šetanju Pragom i njegovom periferijom, odlično se uklopio u tada moderni trend snimanja filmova o metropolama. Ovim filmom, na velika vrata svetske kinematografije je ušao izuzetni snimatelj Aleksander Hakenšmid, skrenuvši pažnju na sebe izvanrednom atmosferom i montažnim rešenjima u filmu. Uspeh ovog ostvarenja na festivalima i u art bioskopima, omogućio mu je da se posle bekstva pred nacistima (zbog svog jevrejskog porekla) lako uključi u američku kinematografiju pod imenom Aleksander Hamid i postane jedan od njenih vodećih dokumentarista.
__________
“Bezraložna šetnja ne pripada ni dokumentarnom filmu, niti filmu fikcije. Ova dvoznačnost, izražena je u stvaranju novog žanra pod naslovom: filmska studija ili filmski esej. Odvajajući se od žanra 'gradske simfonije’, Bezraložna šetnja nudi do tada neviđenu studiju Praga, kroz sopstvenu, mračnu refleksiju.“
Natascha Drubek: “Bezučelna prochazka” - Alexander Hackenschmied’s ’film study’ of a tram ride to the outskirts of Prague – liben, 2008, str. 102-106. 