Великани светског филма: ЖАН-ЛИК ГОДАР

ЦИКЛУС ФИЛМОВА

Циклус филмова Жан-Лик Годара

Свечана сала, Узун Миркова 1. Од 13. до 19. јануара 2017.

 

Понедељак 13.2.

17:00 Трибина ЕКСПЛОЗИЈА СЛОБОДЕ.
Учесници: Милутин Петровић, Јоца Јовановић. Модератор: Радиша Цветковић

19:00 КОКЕТНА ЖЕНА (ФР, 1955)
Une femme coquette
ул. Марија Лисандр (Maria Lysandre), Ролан Томачоф (Roland Tolmatchoff)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

ШАРЛОТА И ВЕРОНИКА (ФР, 1959)
Charlotte et Véronique, ou Tous les garçons s'appellent Patrick
ул. Жан-Клод Бриали (Jean-Claude Brialy), Ан Колет (Anne Collette)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

ШАРЛОТА И ЊЕН ЖИЛ (ФР, 1960)
Charlotte et son Jules
ул. Жан-Пол Белмондо (Jean-Paul Belmondo), Ан Колет (Anne Collette)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

21:00 ДО ПОСЛЕДЊЕГ ДАХА (ФР, 1960)
À bout de souffle
ул. Жан-Пол Белмондо (Jean-Paul Belmondo), Џин Сиберг (Jean Seberg)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

 

Уторак 14.2.

19:00 ПРИЧА О ЉУБАВИ (ФР, 1961)
Une histoire d'eau
ул. Жан-Клод Бриали (Jean-Claude Brialy), Каролин Дим (Caroline Dim)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard), Франсоа Трифо (François Truffaut)

ЖЕНА ЈЕ ЖЕНА (ФР/ИТ, 1961)
Une femme est une femme
ул. Жан-Пол Белмондо (Jean-Paul Belmondo), Ана Карина (Anna Karina)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

21:00 СЕДАМ СМРТНИХ ГРЕХОВА/ЛЕЊОСТ (ИТ/ФР, 1962)
Les sept péchés capitaux/La paresse
ул. Еди Константин (Eddie Constantine), Никол Милер (Nicole Mirel)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

ЖИВЕТИ ЖИВОТ (ФР, 1962)
Vivre sa vie: Film en douze tableaux
ул. Ана Карина (Anna Karina), Сади Ребо (Sady Rebbot)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

 

Среда 15.2.

17:00 МАЛИ ВОЈНИК (ФР, 1963)
Le petit soldat
ул. Ана Карина (Anna Karina), Мишел Субор (Michel Subor)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

19:00 Промоција књиге "Godard", издавачке куће Сандорф.
Учесници: Мирољуб Стојановић, Иван Сршен, Дарио Гргић.
Модератор: Радиша Цветковић

21:00 РОГОПАГ (прича НОВИ СВЕТ) (ИТ/ФР, 1963)
Ro.Go.Pa.G. (segment "Il nuovo mondo")
ул. Жан-Марк Бори (Jean-Marc Bory), Александра Стјуарт (Alexandra Stewart)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard), Уго Грегорети (Ugo Gregoretti),
Пјер Паоло Пазолини (Pier Paolo Pasolini), Роберто Роселини (Roberto Rossellini)

 

Четвртак 16.2.

17:00 КАРАБИЊЕРИ (ФР/ИТ, 1963)
Les carabiniers
ул. Патрис Муле (Patrice Moullet), Марино Масе (Marino Masé)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

19:00 ПРЕЗИР (ФР/ИТ, 1963)
Le mépris
ул. Брижит Бардо (Brigitte Bardot), Мишел Пиколи (Michel Piccoli)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

21:00 УДАТА ЖЕНА (ФР, 1964)
Une femme mariée: Suite de fragments d'un film tourné en 1964
ул. Бернар Ноел (Bernard Noël), Маша Мерил (Macha Méril)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

 

Петак 17.2.

17:00 НЕОБИЧНА БАНДА (ФР, 1964)
Bande à part
ул. Ана Карина (Anna Karina), Даниел Жирард (Danièle Girard)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

18:30 Перформанс - извођење и рекреирање сцена
из Годарових дела у потпуно новом контексту у просторима Кинотеке.
Режија: Радиша Цветковић

21:00 ЛУДИ ПЈЕРО (ФР/ИТ, 1965)
Pierrot le fou
ул. Жан-Пол Белмондо (Jean-Paul Belmondo), Ана Карина (Anna Karina)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

 

Субота 18.2.

17:00 АЛФАВИЛ (ФР/ИТ, 1965)
Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution
ул. Еди Константине (Eddie Constantine), Ана Карина (Anna Karina)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

19:00 МУШКИ РОД, ЖЕНСКИ РОД (ФР/ШВЕ, 1966)
Masculin féminin
ул. Жан-Пјер Лео (Jean-Pierre Léaud), Шантал Гоја (Chantal Goya)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

21:00 MADE IN USA (ФР, 1966)
ул. Ана Карина (Anna Karina), Ласло Сабо (László Szabó)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

 

Недеља 19.2.

15:00 ДАЛЕКО ОД ВИЈЕТНАМА (ПРИЧА ОКО КАМЕРЕ) (ФР, 1967)
Документарни филм
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard), Клод Лелуш (Claude Lelouch),
Ален Рене (Alain Resnais), Вилијам Клајн (William Klein), Јорис Ивенс (Joris Ivens)

17:00 КИНЕСКИЊА (ФР, 1967)
La chinoise
ул. Жан-Пјер Лод (Jean-Pierre Léaud), Ан Виаземски (Anne Wiazemsky)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

19:00 Трибина КРАЈ РЕВОЛУЦИЈЕ ЈЕ УВЕК ПОЧЕТАК НОВЕ.
Разговори о новим тенденцијама Годаровог стваралаштва.
Учесници: Иван Велисављевић, Марко Костић, Саша Радојевић.
Модератор: Marko Grba Singh

21:00 ВИКЕНД (ФР/ИТ, 1967)
Week End
ул. Миреј Дарк (Mireille Darc), Жан Јан (Jean Yanne)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

 

Годар - формирање таласа

Жан-Пол Белмондо, Џин Сиберг, Жан-Лик Годар (До последњег даха/À bout de souffle, 1960)

Овог месеца вратићемо се кроз време у шездесесте године, када на тлу Француске филмски свет потресају тектонски поремећаји одлучујући за филмофилска поколења. Након Блумовог споразума (Blum-Burns Agreement) догодила се најважнија блицкриг акција у историји светског филма. Окупација француског тржишта била је офанзивна, те је послератна генерација имала прилику да буде део експанзије америчког филма која је врло стимулативно утицала на Холивуд и обележила талас који се у дубинама формирао.

Генерација тек оформљених кинотечких фрикова преобраћа се уз експлозију послератне слободе у истрајне креаторе новог света који им се јављао у визијама под патронством Базена и Ланглоа, са Риветом, Трифоом, Ромером, Шабролом...

Годар рушилачко-креативни нагон кали у првим редовима. То ће бити и тема прве трибине на којој ћемо разговарати о филмској пракси која се драстично мењала тих година и o томе колико је то утицало на генерације недефинисаних статуса које су сурфовале струјама покренутим француским филмским таласима.

Мисао подстакнута да види нову врсту комбиновања видеа, филма, текста, боје, музике, тона, гласа, у Годаровом стваралаштву налази свог најподстицајнијег пријатеља. Експлицитан израз код њега је увек имплицитан на начин који гледаоцима делује револуционарно, али некад и усиљено интелектуалан или лажно елитистички, највише због изубљености у ангажовању гледаоца кроз реинтерпретације или реконтекстуализације – салутирање духовима филмске прошлости, „hommage” које утискује у своја дела као жигове за посвећенике највишег реда.

Нема двоумљења око оцене – његов ексцентрични ореол није идентитетска обмана. Као анархоидни индивидуалист одриче жанр, фабулу, стандардизовани филмски дијалог. За њега је филм поље открића, истраживања и измишљања, алузивни свет коме се враћа с новим концептима.

Бавићемо се формирајућом и, према мишљењу многих, најпродуктивнијом фазом француско-швајцарског редитеља, током које је снимио око двадесетак дугометражних и неколико краткометражних филмова. Поставка камере, монтажа, лабораторија, звук, боја или деловање кроз дијалошке двобоје који пуцају и рикошетирају на нивоима естетског, политичког, сексуалног или филозофског, имају луду јачину да одричу грешке у његовој великој филмској лабораторији...

Редефинисањем филмског рада потврђивао је делезовску теорију о филму као активном пољу мишљења које се преображава заједно са стварним светом, али у сопственој митологији.

Последњих дана годаровског празника у Кинотеци залазимо у најаву његове маостичко-пропагандне епизоде која се свакако види у филмовима непосредно пред оснивање Дзига Вертов групе с Горином. Свакако ћемо споменути да ће трибина на затварању донети речи о свему што је најавило политички трилер Годарових седамдесетих.

Уз перформанс, изложбу, музику, филмове и клипове снимљене само овим поводом и промоцију велике биографије Годара (гости из Хрватске), цео догађај обећава право путовање.

Радиша Цветковић