Мој избор: ГОРАН РАДОВАНОВИЋ

ЦИКЛУС ФИЛМОВА

Циклус филмова по избору редитеља Горана Радовановића

Сала Динко Туцаковић, Косовска 11. Од 15. до 18. маја 2017.

 

Понедељак, 15.5.

16:30 КРАДЉИВЦИ БИЦИКАЛА (ИТ, 1948)
Ladri di biciclette
ул. Ламберто Мађорани (Lamberto Maggiorani), Енцо Стаиола (Enzo Staiola)
р. Виторио де Сика (Vittorio De Sica)

18:30 СМРТ ЈЕДНОГ БИРОКРАТЕ (КУ, 1966)
La muerte de un burócrata
ул. Салвадор Вуд (Salvador Wood), Силвија Планас (Silvia Planas)
р. Томас Гутиерес Алеа (Tomás Gutiérrez Alea)

20:00 ОДИСЕЈЕВ ПОГЛЕД (ГР/ФР/ИТ, 1995)
To vlemma tou Odyssea
ул. Харви Кајтел (Harvey Keitel), Ерланд Јозефсон (Erland Josephson)
р. Тео Ангелопулос (Theo Angelopoulos)

 

Уторак, 16.5.

17:00 НЕВИНОСТ БЕЗ ЗАШТИТЕ (ЈУГ, 1968)
ул. Драгољуб Алексић, Братољуб Глигоријевић
р. Душан Макавејев

19:00 СЛУЧАЈ ХАРМС (ЈУГ, 1987)
ул. Франо Ласић, Бранко Цвејић
р. Слободан Д. Пешић

21:00 ДО ПОСЛЕДЊЕГ ДАХА (ФР, 1960)
À bout de souffle
ул. Жан-Пол Белмондо (Jean-Paul Belmondo), Џин Сиберг (Jean Seberg)
р. Жан-Лик Годар (Jean-Luc Godard)

 

Четвртак, 18.5.

16:00 СЕЋАЊЕ НА НЕРАЗВИЈЕНОСТ (КУ, 1968)
Memorias del subdesarrollo
ул. Серхио Коријери (Sergio Corrieri), Дејси Гранадос (Daisy Granados)
р. Томас Гутиерес Алеа (Tomás Gutiérrez Alea)

18:00 ОГЛЕДАЛО (СССР, 1974)
Zerkalo
ул. Маргарита Терехова (Margarita Terehova), Олег Јановски (Oleg Yankovsky)
р. Андреј Тарковски (Andrei Tarkovsky)

20:00 ДОКУМЕНТАРНИ ФИЛМОВИ АРТАВАЗДА ПЕЛЕШИАНА (Artavazd Peleshian)

 

Мој избор: Горан Радовановић

  1. Крадљивци бицикала, Виторио де Сика – заједно с филмом Улица представља credo мог бављења филмом! Апотеоза маргине до епских димензија!
  2. Невиност без заштите, Душан Макавејев – моја прва спознаја филма као отворене форме и простора за вечити експеримент.
  3. Случај Хармс, Слободан Пешић – доказ да српски филм може да се отргне од дубоко укорењеног психолошког имитативног реализма.
  4. До последњег даха, Жан-Лик Годар – филм као егзистенијализам и слобода: и у садржају и у изразу!
  5. Огледало, Андреј Тарковски – спознаја да се биће филма креће између поетског и метафизичког.
  6. Пут, Јилмаз Гинеј – апсолутни филм: емоција и акција, индивидуално и колективно, паралелизам и линеаризам!
  7. Одисејев поглед, Тео Ангелопулос – сусрет са светом Елени Кариндру, чију ћу музику користити у филму Енклава.
  8. Смрт једног бирократе, Томас Гутиерес Алеа Титон – најбоља друштвенополитичка комедија у историји филма!
  9. Сећање на неразвијеност, Томас Гутиерес Алеа Титон – да је филм којим случајем француски, британски или шпански, био би проглашен ремек-делом светског филма; овако остаје најбољи латиноамерички филм свих времена!
  10. Документaрни филмови Артаваздa Пелешијанa – моје последње филмско откриће!