U vreme jubilarnog, 50. Bitefa svoju okruglu godišnjicu obeležava i najstariji prateći program tog pozorišnog festivala – Bitef na filmu, a domaćin i ovog, 40. izdanja biće kao i uvek do sada Muzej kinoteke u Kosovskoj.
Urednica Bitefa na filmu Vera Konjović najavila je za 30. septembar pravi maraton, sa neprekidnim projekcijama od 16 časova do blizu ponoći, uz napomenu da je njen idealni izbor iz bogate istorije Bitefa ograničila realnost. Naime, mnoge gostujuće predstave u “staro doba” nisu snimljene ili su se snimci u međuvremenu zagubili, a za neke su autorska prava preskupa za naše uslove.
Tako je prva projekcija naslovljena “Umesto predstave Hamlet”. Reč je o Hronici 14. Bitefa koju je 1980. godine radila TV Beograd. Urednik je bio Feliks Pašić, voditelj Boro Drašković, gosti Ljubiša Ristić i Petar Božović, kao i pozorišni kritičari Branislav Milošević i Majkl Koveni (Velika Britanija). Emisija sadrži insert iz predstave Hamlet u režiji Ristića i izvođenju Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita.
Sledi snimak Šekspirovog Ričarda Trećeg, takođe u režiji Ljubiše Ristića i izvođenju KPGT-a iz Subotice. Ta predstava, sa Borisom Isakovićem u glavnoj ulozi, osvojila je Gran pri 26. Bitefa (1992.)
Na programu je zatim snimak kultne predstave “Mrtvi razred” slavnog poljskog autora Tadeuša Kantora, dobitnika Gran prija 11. Bitefa (1977). O značaju te predstave Teatra Cricot 2 iz Krakova govori i činjenica da je njeno snimanje režirao lično Anžej Vajda.
“To je jedina predstava koju sam gledao pet puta. Dojmila me se u tolikoj meri da sam odlučio da je snimim kao film. A ja nikada ne snimam svoje pozorišne režije”, izjavio je Vajda povodom tog projekta u produkciji Zespol Filmowy.
Kantor je o predstavi rekao da on “stvara realnost, splet raznih realnosti, bez ikakve veze s logikom ili igranom dramom, stvara polja napetosti koja će biti u stanju da razbiju narativnu strukturu drame”, kao i da “sve to čini u atmosferi šoka i skandala”.
Maraton se nastavlja intervjuom koji je u emisiji TV Beograd Učesnik i svedok 1988. godine dala Mira Trailović, rediteljka i osnivač Bitef festivala i Bitef teatra. Scenarista i sagovornik bio je Feliks Pašić, urednik Lila Lukić, reditelj Nenad Momčilović.
Intervju je sniman u direkciji Bitefa na Terazijama, na temeljima novog Ateljea 212, u čuvenom bifeu tog pozorišta i u zgradi budućeg Bitef teatra, među skelama i majstorima. Ovo je istovremeno poslednji veliki intervju dat za televiziju, jer Mira Trailović se još pojavila u martu naredne godine povodom otvaranja Bitef teatra, a zatim ju je bolest potpuno ophrvala.

Za ovogodišnji Bitef na filmu odabran je i snimak nemačke plesne predstave Tela u režiji i koreografiji Saše Valc na muziku
Hansa Petera Kuna. Filmski snimak potpisuju Jerg Ješel i Brigite Kramer. Ta predstava teatra Schaubuhne am Lehniner Platz iz Berlina dobila je Gran pri 34. Bitefa (2000.)
Program se završava snimkom predstave Malograđani, po tekstu Maksima Gorkog, u režiji i scenografiji slavnog Georgija Aleksandroviča Tovstonogova, koji je osvojio Gran pri na 2. Bitefu (1968.). Predstavu Velikog dramskog teatra Gorki iz Lenjingrada za televiziju je snimio Lenfilm, poznata filmska kuća u nekadašnjem Sovjetskom Savezu.
Tovstonogov je napisao da ga je na režiju ovog komada podstaklo pozorište apsurda. Beket i Jonesko pomogli su mu da u starom komadu vidi novo – apsurdnost i besmislenost življenja njegovih junaka i zatvorene krugove po kojima tumaraju, a u takvoj postavci Malograđana Gorkog bilo je mesta i za ideje Brehta.
Program Bitef na filmu prikazuju Jugoslovenska kinoteka, Trezor Radio televizije Srbije i ambasada Poljske u Beogradu.